Egy kis élménybeszámoló a mai pecánkról:

Reggel 7 órakor értünk ki a móri Ezerjó tóra, mely legkedveltebb horgászparadicsomunk.

Lassze haverommal letelepedtünk a 25-ös horgászhelyre, amit előző nap lefoglaltunk a hétvégi tumultus miatt. Szombat-vasárnap foglalás nélkül szinte esélye sincs a horgásznak valamirevaló helyet találni a tavon, ezért kell a foglalás.

2 héttel ezelőtt is ezen a helyen horgásztunk, akkor 3 pontyot sikerült megszákolni (6,2kg-os, 4,3kg-os, 3,2kg-os). Ez volt az első móri peca idén, amúgy 2 éve járunk ki erre a tóra.

Szóval ismét reménykedve vágtunk neki a reggeli horgászatnak, ám volt egy kis gondunk a hely elfoglalásával, mivel a mellettünk levő urak még pénteken elhelyeztek egy jól megetetett bóját közvetlen a mi állásunk előtt (biztos úgy gondolták - minek szembe horgászni? -, így elhelyeztek egyet balra, egyet jobbra, csak épp előttük nem volt egy bója sem!). Lassze barátom azonnal szóvá tette ezt a (kis) malőrt, mivel tulajdonképpen egyikőnk sem tudott volna bedobni, mert a tőlünk jobbra levő horgászok is inkább balra dobáltak. Kissé beszorultunk.

Hamar rendeződött a helyzet (némi morgás után), de még annyit, hogy elhangozott egy "mi úgyis összeveszünk, mivel magyarok vagyunk" mondat is, :D
Állványok felállítása, csalizás, majd fenekező botok bevetése következett. VÉGRE!

Mellettünk el is füstölt az egyik kapásjelző, majd néhány perc fárasztás után egy 14.3 kg-os tükörponty került a szákba. SZÉP! Még jó, hogy arrébb dobattuk vele a botokat a bójájuktól. Ehh? Egyébként meg is köszönte az úr, mivel ez volt élete legnagyobb hala!

Van ebbe hal! - kiáltottam, de mi csak űcsörögtünk tovább...

Nem sokkal később Lassze barátomnak is volt egy óvatos kapása, bevágott, majd iszonyatos erővel húzott a hal. Még az orsója is megreccsent fárasztás közben, de sajnos 5-10 méter vonszolás után leakadt a páratlan nagyságú hal. Én is láttam, hogy nagyon görbül a botja, kivételes példány lehetett, az szent.

Hosszú semmittevés következett, mellettünk balra viszont folyamatosan húzták a halakat (csak néhány példa: 7 kg-os amúr, 9.95 kg-os amúr, 16.6 kg-os ponty, 7 kg-os ponty, stb...). Kérdeztem a csalit, mire elmondták, hogy kutyatáppal horgásznak. Na ezért a sok amúr.

12 óra körül ejtős kapás Lassze egyik botján, mire bevágna, addigra a másik botját iszonyatos erővel elhúzta valami. Odaszaladtam és bevágtam neki én. Az eredmény egészen lenyűgöző volt: Lassze egy 9.2 kg-os pontyot tekert ki, én pedig életem első megszákolt amúrját, egy 7 kg-os példányt. Gyönyörű volt mindkettő, sajnos fotók nem készültek, mert a fényképező itthon maradt :( Miközben tekertük ki a halakat egyszerre, közben az én saját botom is elfüstölt, a szomszéd horgászoknak kellett szólni, hogy tekerjék már ki, mert csak 4 kezünk van :D  Sajna féluton elvesztették azt.

Ezek után már mozdításunk sem volt, így 3 óra körül elhagytuk a tavat, mivel Videoton-FTC mérkőzés volt fehérváron, amire Lassze hivatalos volt a barátaival. Aki nem tudná 0-0 döntetlen lett rengeteg Vidi helyzettel. Ez megint csak a Lokinak jó! :(

Remélem sok ígéretes beszámolót írhatok még hasonló pecákról......

Addig is görbüljön...

peace ^ Steady

Szerző: VLaszlo  2010.04.24. 23:29 Szólj hozzá!

Címkék: élménybeszámoló peca

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.